Annassurra vil nytænke hotel-formatet, og ambitionerne er store hos de to grundlæggere.
Steen Bock og Per Enevoldsen har boet på de bedste hoteller i verden. ”Hvad kommer efter hoteller?” blev spørgsmålet, der ledte til grundlæggelsen af Annassurra.
Annassurra er et passionsprojekt, hvor heritage, gastronomi og kultur er i højsædet. Intet er overladt til tilfældighederne. Målet er syv nye hoteller inden 2031, og så vil de være førende på AI.
Innovativ proces
En skandinavisk ånd og understated luxury er dybt rodfæstet i Annassurra, hvis første og eneste nuværende hotel er The Largo i Porto. The Largo er et resultat af omkring fire års innovation ledt af blandt andet Copenhagen Institute of Interactive Design.
”Vi etablerede en inkubator, hvor vi inviterede kunstnere ind og støttede dem i deres arbejde. På tværs af forskellige områder udviklede vi en række projekter. Derudover byggede vi på en grundlæggende overbevisning om, at spontane interaktioner kunne føre til mere autentiske og transformative oplevelser,” udtaler Steen Bock.
Steen Bock og Per Enevoldsen, to gamle venner og forretningspartnere, rejste rundt i alle verdens store hotelhubs og havde næsten lagt projektet på is, inden man ved et tilfælde havnede i Porto, hvor ingen af dem havde været før. De ønskede et hotel, der havde alt det, de drømte om, når de var ude at rejse. Fundamentet for at bygge dette fandt de i Porto, hvor de hurtigt købte seks bygninger, som alle er fredet og på Unescos Verdensarvsliste.
Passion som omdrejningspunkt
I stedet for at gå de traditionelle veje, når de skulle hyre servicepersonale, tog de to stiftere ud på musikkonservatoriet i Portugal og diverse kunstskoler. Her ledte de efter folk med passion for deres respektive område. Herefter blev personalet skolet i servicefaget med det formål at omsætte deres passion til engagement og service af højeste kvalitet.
For at sikre det, Steen beskriver som hotel 2.0, er passion altafgørende. At kunne servicere de såkaldte nobalister – også kendt som global nomads – krævede meget mere end det, de var vant til at se på de hoteller, de selv har besøgt gennem tiden. Gæster, der sjældent spørger om prisen og som mest af alt bare gerne vil være i nuet, når de rejser og nyde tilværelsen i fulde drag og efterspørger kvalitet af øverste hylde – Noget, som Annassurra leverer.
Rammerne for det næste hotel er ikke fastlagt, men alt tyder på det bliver et sted i Sydfrankrig.
Stilen bliver anderledes end i Porto, men ånden er den samme.