Danske Liiteguard oplever stigende vækstkurver og voksende kundebaser, men de vil have ekstra damp under kedlerne.
Sportstech-virksomheden Liiteguard har de senere år bevidst valgt at investere i en B2B-retail strategi og fravalgt hurtige, kortsigtede vækststrategier. Fokus har altså ikke været på volumen, men at skabe stærke, værdifulde partnerskaber.
En strategi, der har båret frugt, for virksomheden har oplevet stigende vækstkurver samt voksende kundebaser. Noget, der har givet smag for mere vækst for 2025.
”Vi har oplevet en markant vækst de seneste år, og nu er tiden inde til at tage næste skridt. Vi vil cementere vores position på de markeder vi er i, samtidig med at vi fortsat udvikler produkter, der gør en reel forskel for atleter på alle niveauer,” lyder det fra administrerende direktør hos Liiteguard, Christopher Geertsen, i en pressemeddelelse.
Kimen til den ekstra vækst skal altså findes i øget produktinnovation og endnu større fokus på samarbejdet med de eksisterende kunder.
Mere eksport
Liiteguard, der udvikler produkter til at forebygge skader og optimere performance for atleter, har et stærkt fodfæste i Danmark, da de har været dygtige til at skabe tætte relationer til deres kunder.
Omkring 80 procent af deres omsætning kommer derfor også fra det danske marked, men det skal der ændres på i. Virksomheden vil over tid gerne ramme en eksportandel på 70 procent. Især Sverige og Tyskland er markeder, som Litteguard vil etablere sig endnu bedre på.