Sportstech-virksomheden Liiteguard har oplevet en eksplosiv vækst efter indsættelsen af Donald Trump som USAs præsident og danskerens fravalg af amerikanske varer til følge.
Vi har tidligere skrevet om Liiteguards ambitioner for vækst i 2025.
Og det har den danske sportstech-virksomhed i den grad fået.
Efter indsættelsen af Donald Trump som USAs præsident har mange danskere boykottet amerikanske varer for at købe europæiske i stedet for. Liiteguard har altså nydt godt af denne tendens, da deres omsætning er steget med 72,4 procent, siden Donald Trump satte sig i præsidentembedet.
”Vi kan se i vores data, at søgninger efter ‘dansk løbetøj’ og ‘dansk løbemærke’ er støt stigende, og det er noget, vi kan mærke. Vi oplever en større interesse for, at vi er et dansk sportsbrand, når vi snakker med kunder, forhandlere og andre interessenter,” udtaler administrerende direktør i Liiteguard, Christopher Geertsen, i en pressemeddelelse.
Kunden i fokus
Danskernes boykot af amerikanske varer er politisk statement, men den administrerende direktør kan helt sikkert se nogle produktsmæssige fordele for forbrugerne ved at søge mod europæiske eller sågar danske produkter.
Der skabes nemlig en større tilknytning til det pågældende produkt.
”Vi mærker en tydelig bevægelse, hvor danske forbrugere vælger brands, der ikke blot leverer kvalitet, men også deler deres værdier. Hos Liiteguard har vi fra starten haft et skarpt fokus på at skabe produkter, der gør en reel forskel for vores kunder – og vi kan se, at den tilgang skaber en stærkere relation og loyalitet i en tid, hvor der er meget polarisering,” lyder det fra Christopher Geertsen.