sponsoreret artikel

Spares effektiviserer logistikken

Foto: Privat

Med 3.500 forsendelser om dagen – til forbrugs- og erhvervskunder på flere markeder – stiller Spares Nordic høje krav til teknologi, logistik og processer. Virksomheden har desuden flere varemærker, og med de seneste tiders opkøb er behovet for en samlet løsning til ordre, lager og indkøb yderligere steget: både for at spare tid og ressourcer, men også for at kunne vokse.

Siden 2015 har Spares solgt reservedele og tilbehør til mobiltelefoner, tablets og andre digitale enheder online. Både under eget navn, men også via teknikdelar.se og e-handelsplatformen batteriexperten.com. Med et nærmest uendeligt antal variationer og modeller er lagret i konstant forandring. Blandt kunderne findes både virksomheder og private, og nu er sigtet rettet mod flere kundesegmenter, markedspladser og salgskanaler – samt nye muligheder for vækst. Et skridt i den retning er et tæt samarbejde med Extend Commerce.

“Vi havde et andet forretningssystem tidligere, men det fungerede ikke helt, som vi ønskede. Så begyndte vi at se os omkring og fandt Extend. Dels kunne vi lide den personlige kontakt og kompetencen, dels selve produktet” siger Talal Alshammari, CEO og grundlægger af Spares Nordic. “Når man skifter system, skal man også se fremad og tænke “hvor er vi om X antal år?”, og sikre at systemet kan klare det. Nu har vi haft platformen i nogen tid, og vores første indtryk har ikke ændret sig.”

Store volumener og flere salgskanaler

Med store volumener og nye markedspladser bliver logistikken mere og mere kompleks, og kravene til flow og processer er stigende.

“Extend Commerce passer til vores e-handelsflow, hvor vi har store volumener, men relativt almindelige funktioner. Vi ville også have både indkøbsfunktioner, logistik og rapporter i samme system. I andre forretningssystemer skal man kontinuerligt udvikle videre med konsulenter, og det ville vi undgå. Vi solgte allerede på flere markeder, og jeg vil sige, at det er mere komplekst at skifte, når man allerede er i gang, sammenlignet med, hvis man starter fra bunden. Men det klarede Extend galant.” siger Talal Alshammari.

Altid ét skridt foran

Samarbejdet har medført, at de tidligere systemer er blevet erstattet af Extend Commerce ERP, som nu er helt integreret med både B2C- og B2B-webshop. Implementeringsprojektet tog samlet tre måneder, hvilket er kort tid for et omfattende projekt.

“Spares er en professionel kunde, der har høje krav og store ambitioner. Sammen har vi fundet en løsning, der passer til dem i dag, og som de kan vokse med over tid. Vores standardapplikationer kan konfigureres relativt hurtigt, hvilket muliggør både tidseffektive og omkostningseffektive løsninger for vores kunder. Samtidig kan vi accelerere vores vækst af nye kunder, hvilket vi heldigvis gør i en hurtig takt lige nu” afslutter Mathias Bredin, salgs- og marketingchef hos Extend Commerce.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Del Artikel
Læs også

Abonner på vores ugentlige nyhedsbrev

Du kan blive opdateret på nyheder inden for tech & startups ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev. Vi sender dig en mail med 7 udvalgte artikler tirsdag og fredag.