Getwhy henter 60 millioner kroner i ny kapital

Kundeindsigt via AI – en smilende kundeservicemedarbejder arbejder ved computeren, symboliserende Getwhys AI-drevne analyser og generative dataindsigter. Getwhy har rejst 60 millioner kroner i ny kapital for at optimere hastighed og præcision i kundeanalyser for brands som Nike, Heineken og Adidas.
Foto: Shutterstock

Selskabet, der arbejder med AI-genereret kundeindsigt, har siden sin begyndelse nu rundet 64,5 millioner dollar, svarende til 461,6 millioner kroner i rejst kapital, skriver Børsen. Den nye investering kommer fra den canadiske storbank CIBC Innovation Bank, og pengene skal bruges til at opfylde vækstmålene.

“Med denne finansiering er vi positioneret til yderligere at accelerere vores mission om at levere uovertruffen hastighed og præcision til brands over hele verden – og hjælpe dem med at forblive fleksible og på forkant med kurven på et marked i stadig forandring,” siger chefjurist hos Getwhy, Niklas Laugesen.

Seneste kapitaltilførsel kom via en serie A-runde i juni sidste år, ledet af den amerikanske kapitalfond Peakspan. Getwhy fik dengang 237 millioner kroner.

Getwhy blev stiftet i 2011 og laver kundeindsigter via generativ AI, der kan generere tekst, billeder og andet indhold baseret på de data, som den er blevet trænet med. Selskabet har allerede Nike, Heineken, Ebay, The Coca-Cola Company, Adidas, Nestlé og Unilever på kundelisten, skriver Børsen.

Bag selskabet står adm. direktør Casper Henningsen, som har været professionel fodboldspiller i Silkeborg IF i Superligaen.

Sidst opdateret: 17. februar 2025

Ingen kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Del Artikel
Læs også

Abonner på vores ugentlige nyhedsbrev

Du kan blive opdateret på nyheder inden for tech & startups ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev. Vi sender dig en mail med 7 udvalgte artikler tirsdag og fredag.