Selskabet, der arbejder med AI-genereret kundeindsigt, har siden sin begyndelse nu rundet 64,5 millioner dollar, svarende til 461,6 millioner kroner i rejst kapital, skriver Børsen. Den nye investering kommer fra den canadiske storbank CIBC Innovation Bank, og pengene skal bruges til at opfylde vækstmålene.
“Med denne finansiering er vi positioneret til yderligere at accelerere vores mission om at levere uovertruffen hastighed og præcision til brands over hele verden – og hjælpe dem med at forblive fleksible og på forkant med kurven på et marked i stadig forandring,” siger chefjurist hos Getwhy, Niklas Laugesen.
Seneste kapitaltilførsel kom via en serie A-runde i juni sidste år, ledet af den amerikanske kapitalfond Peakspan. Getwhy fik dengang 237 millioner kroner.
Getwhy blev stiftet i 2011 og laver kundeindsigter via generativ AI, der kan generere tekst, billeder og andet indhold baseret på de data, som den er blevet trænet med. Selskabet har allerede Nike, Heineken, Ebay, The Coca-Cola Company, Adidas, Nestlé og Unilever på kundelisten, skriver Børsen.
Bag selskabet står adm. direktør Casper Henningsen, som har været professionel fodboldspiller i Silkeborg IF i Superligaen.