At investere i en TV-reklame under Super Bowl kan ændre en startups image, mener marketingprofessor.
I nat tørnede Philadelphia Eagles og Kansas City Chiefs sammen ved Super Bowl LIX. Kampen endte 40-22 til ørnene, hvormed spillere, stab og fans fra Philadelphia Eagles kunne bryde ud i stor jubel.
Udover at være en kæmpe sportsbegivenhed får Super Bowl også altid mediebevågenhed for det store half time show og for de mange TV-reklamer.
TV-reklamerne er milliondyre, men nogle gange kan det faktisk være en rigtig god investering for startups. Op mod sidste års Super Bowl udtalte marketingprofessor ved Colombia Business School, Bernard Schmitt, i en artikel til Techcrunch, at det potentielt set kan være en gamechanger for startuppens omdømme.
”En TV-reklame under Super Bowl ændrer ens image. Man fremstår lige pludselig som en stor, vigtig spiller på markedet”, lød det blandt andet dengang fra marketingprofessoren.
Vi har tidligere skrevet, at OpenAI ville sende deres første TV-reklame under nattens Super Bowl, men de var dog ikke den eneste startup at finde på skærmen.
Techcrunch kunne nemlig berette, at startup’erne Ramp, Him and Hers, Poppi samt Papaya Global også ville udsende TV-reklamer.
Hvor stor indflydelse TV-reklamerne kommer til at få på disse startups’ image må tiden altså vise.