Niels Marslev bliver ny chef for kommerciel udvikling og analyse i Danske Medier.
11. august 2025 tiltræder Niels Marslev officielt i sin nye stilling som chef kommerciel udvikling og analyse i Danske Medier.
Her skal han være med til at styrke Danske Mediers arbejde med forretningsudvikling, analyser og partnerskaber, som gavner de private mediers rammevilkår og position i markedet.
Noget, han har forholdsvis gode forudsætninger for at klare, da han stor national- og international erfaring. Han har tidligere haft centrale roller hos Google og Ipsos med fokus på innovation, mediemåling og brugeradfærd, og senest har han været leder af tv-teamet i DR Analyse.
“Med en baggrund hos både Google og DR har han solid indsigt i både tech og public service-medierne. Det gør ham særligt rustet til at arbejde med de kommercielle forhold, der har betydning for vores medlemmer,” udtaler Dicle Duran Nielsen, administrerende direktør i Danske Medier, i en pressemeddelelse.
Hovedpersonen selv glæder sig til det kommende arbejde.
“Det er en spændende tid med mange forandringer i medielandskabet – især for de private medier. Det er en stor udfordring, men også en kæmpe mulighed at være med til at sikre en stærkere og mere kommercielt bæredygtig mediebranche,” siger Niels Marslev.