Scandinavian Biolabs tænkte global skalering ind fra starten – det har virket

Scandinavian Biolabs' medstiftere Christian Harboe og team diskuterer international skalering og global rekruttering i deres mission om at hjælpe med at reducere hårtab.
De tre foundere af Scandinavian Biolabs fra venstre: Christian Harboe, Niels Konradi og Anders Reckendorff. Pressefoto

Dyrk det internationale mindset fra begyndelsen, hvis du ønsker at gå udover Danmarks grænser med dit produkt. Sådan lyder et råd fra en dansk Co-founder.

”Fra starten vidste vi, at vi ikke ville begrænse os til Danmark – vores produkt har en langt bredere appel, og vi ville gå efter det globale marked. Det har været en del af vores strategi fra dag ét, og vi har indarbejdet en international tilgang i alt fra rekruttering til kundeservice.”

Ordene kommer fra Christian Harboe, som sammen med to medstiftere har startet Scandinavian Biolabs. En virksomhed, der arbejder med produkter, der kan hjælpe med at reducere hårtab.

Søger medarbejdere globalt

Christian Harboe fremhæver, at man internt kører al kommunikation på engelsk, og at medarbejderne sidder i en række lande.

”Vi har aktivt arbejdet på at ansætte med et globalt perspektiv. I dag har vi et team på 20 i Danmark og 11 forskellige nationaliteter, mens vi jævnligt arbejder med freelancere i resten af verden,” siger han.

Under 10 procent af omsætningen kommer i dag fra Danmark, mens resten er spredt ud over hele Europa og USA.

”Mange kunder søger efter hårtabsprodukter på engelsk og responderer godt på engelske annoncer, hvilket har gjort det muligt at skalere bredt. For at sikre en god kundeoplevelse har vi lokaliseret vores websites. Tyskland har et tysk site, Danmark et dansk site, mens de øvrige markeder betjenes via vores engelske website,” forklarer Christian Harboe.

Søger globalt mindset

Når Scandinavian Biolabs rekrutterer, annoncerer de derfor også altid på engelsk – og det har tiltrukket de rette profiler.

”Det har været afgørende for vores skalering, at vi har bygget en virksomhed med et globalt mindset,” siger Christian Harboe og tilføjer, at erfaring fra amerikanske virksomheder ofte er en god indikator for, om en kandidat passer ind i kulturen.

Sidst opdateret: 19. februar 2025

Ingen kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Del Artikel
Læs også

Abonner på vores ugentlige nyhedsbrev

Du kan blive opdateret på nyheder inden for tech & startups ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev. Vi sender dig en mail med 7 udvalgte artikler tirsdag og fredag.