sponsoreret artikel

Dansk spiludvikler vil revolutionere quiz-app genren

GetIn! FodboldQuiz har danske herrelandsholdsspillere blandt sine brugere. Foto: GetIn! Games
Foto: GetIn!

Ny dansk spilvirksomhed vil bruge datamodellering og kunstig intelligens til at gøre quiz-spil lærerige og fair. Desuden vil folkene bag forsøge at bekæmpe doom-scrolling.

En ny dansk spilvirksomhed – GetIn! Games – vil revolutionere markedet for mobil-quizzer ved at bringe fairness, læring og social konkurrence i fokus.

Ifølge medstifter, Nikolaj Schjødt, er quizspil alt for længe blevet designet til at udnytte spillere i stedet for at udfordre og underholde dem.

“De fleste quiz-apps i dag handler kun om at vride penge ud af brugerne – og det sker ofte på bekostning af brugerens oplevelse,” siger Nikolaj Schjødt og uddyber:

“Mobilspilsmarkedet opererer i alt for høj grad med vanedannende elementer og mikrotransaktioner, hvor man skal købe livmønter eller skins for at opnå fordele. Pludselig handler det ikke længere om viden, men om hvor meget du er villig til at betale.”

Første spil er lanceret

GetIn! Games, der i juni 2024 lancerede deres første spil – GetIn! Fodbold Quiz – har en anden tilgang.

Spillet er nemlig bygget op omkring fair konkurrence og et ønske om at skabe et sjovt, socialt og lærerigt fællesskab for fodboldfans og quiz-elskere. Spillet tilbyder tilkøbs-funktioner, men indeholder ikke manipulerende betalingsmodeller, der giver betalingsvillige spillere en konkurrencefordel.

“Når du spiller GetIn! Fodbold Quiz, handler det kun om din viden og din evne til at tænke ræsonnerende og taktisk. Det skal være en kamp om evner – ikke bankkonti.”

Stimulerende alternativ til doom-scrolling

En anden udfordring, som GetIn! Games ønsker at gøre op med, er den stigende tendens – især blandt unge – kaldet doom-scrolling.

Nikolaj Schjødt forklarer:

“Smartphones og mobile apps er kommet for at blive, men måden vi bruger dem på er nødt til at ændre sig. I stedet for endeløs scrolling uden formål, ønsker vi at tilbyde et digitalt økosystem, hvor hjernen bliver stimuleret produktivt og interagerende.”

GetIn! Games blev stiftet ud fra en passion for klassiske quiz-brætspil og ønsket om at bringe denne ånd ind i den digitale tidsalder ved hjælp af blandt andet kunstig intelligens og datamodellering.

“Quiz-spil skal være stimulerende, lærerige og retfærdige, og det forsøger vi at gøre ved at blande det bedste fra den analoge og digitale verden,” siger Nikolaj Schjødt.

GetIn! Fodbold Quiz kan hentes på App Store og Google Play Store.

Læs mere på: www.get-in-games.dk

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Del Artikel
Læs også

Abonner på vores ugentlige nyhedsbrev

Du kan blive opdateret på nyheder inden for tech & startups ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev. Vi sender dig en mail med 7 udvalgte artikler tirsdag og fredag.