Too Good To Go har gennem virksomhedens tiårige leveperiode gjort kampen mod madspild til en hverdagsvane for over 130 millioner brugere. Over 130 millioner brugere, og mere end 180.000 partnere fordelt på tværs af 20 lande i Europa, Nordamerika, Asien og Australien har resulteret i mere end 500 millioner reddede måltider. Dét er status for […]
Too Good To Go har gennem virksomhedens tiårige leveperiode gjort kampen mod madspild til en hverdagsvane for over 130 millioner brugere.
Over 130 millioner brugere, og mere end 180.000 partnere fordelt på tværs af 20 lande i Europa, Nordamerika, Asien og Australien har resulteret i mere end 500 millioner reddede måltider.
Dét er status for danske Too Good To Go, der så dagens lys i 2016. På de ti år, der er gået, har virksomheden udviklet sig fra at være en spirende dansk startup til en global spiller.
Mette Lykke, der er CEO i Too Good To Go, er af den overbevisning, at de flotte resultater er et stærkt bevis på, at det rent faktisk er muligt at bygge en succesfuld forretning, mens et verdensomspændende problem forsøges at blive løst.
“Ti år er en milepæl, men for os er det også et bevis på, at man kan bygge en succesfuld forretning, samtidigt med at man løser et af verdens mest konkrete klimaproblemer. Vi har vist, at når man gør bæredygtighed enkelt, tilgængeligt og meningsfuldt, så bliver det en vane. Vores brugere og partnere redder hundredetusindvis af måltider hver dag, og det gør en konkret forskel,” udtaler hun i en pressemeddelelse.
Stopper ikke her
Under Mette Lykkes ledelse har Too Good To Go udviklet sig fra en app til en B Corp-certificeret tech-virksomhed. Virksomheden samarbejder med alt fra internationale detailgiganter som Starbucks, Carrefour og Salling Group til lokale producenter.
Denne unikke kombination af software, data og partnerskaber har gjort Too Good To Go i stand til at operere i stor skala uden at miste det enkle princip, som idéen blev født på: at al mad fortjener en chance til, før den ender i skraldespanden.
Nyeste marked i Too Good To Go-folden er Japan, hvorved japanerne og landets mange butikker nu også kan begynde at efterleve Too Good To Go’s ambition.
“Det, der gør Too Good To Go specielt, er, at vi har bygget en global forretning på en fælles holdning: at det skal være så enkelt som muligt at gøre det rigtige,” siger Mette Lykke.