7-Elevens første Innovation Corner-produkt er på hylderne

Teamet bag Sinth foran hylderne med deres ready-to-drink cocktail i hånden – første produkt i 7-Elevens Innovation Corner.
Frederik Hauch Jensen (tv.), Jesper Isholm og Martin Gjerløff (th.) står bag Sinth. Pressefoto

I september sidste år introducerede 7-Eleven deres iværksætterkoncept Innovation Corner. Nu er det første produkt på hylderne.

Den 1. maj ramte Sinth, der er en ready-to-drink cocktail med absint, appelsin og uden kunstige tilsætningsstoffer, hylderne i alle 7-Elevens butikker.

Dermed er det første produkt fra 7-Elevens Innovation Corner-koncept ude i den virkelige verden. Noget, der vækker glæde hos Sinth-teamet.

”Det åbner døren til et meget bredere publikum. Her er 7-Eleven helt oplagt, fordi deres kunder allerede forventer at finde noget nyt og spændende på hylderne og derfor er mere åbne for at prøve noget anderledes,” lyder det blandt andet fra Jesper Isholm, co-founder af Sinth, i en pressemeddelelse.

En del af strategien

7-Eleven skabte Innovation Corner- konceptet for at give morgendagens iværksættere mulighed for at bringe deres idéer og produkter ud til forbrugerne. Det kan nemlig være mere end svært for fødevareiværksættere – uden et velkendt navn eller et stort marketingbudget – at komme ind på retailmarkedet.

Det er dog ikke første gang, at 7-Eleven finder hyldeplads til innovative brands. De var for eksempel de første, der solgte Red Bull og Ben & Jerry’s i Danmark, og så har de også hjulpet startups som The Protein Kitchen, Cocohagen, Dellia og True Co. med at få deres produkter ud over rampen.

“Historisk set har innovation altid betydet meget for 7-Eleven og har været en vigtig del af vores strategi om altid at have det nyeste på hylderne. I dag er det i endnu højere grad afgørende for, at vi kan skille os ud og differentiere os på et konkurrencepræget marked, hvor mange tilbyder det samme. Innovation og samarbejdet med fødevareiværksættere er enormt vigtigt for, at vi kan blive ved med at have noget nyt og spændende på vores hylder,” fortæller Jesper Østergaard, der er CEO i 7-Eleven Danmark.

Flere er på vej

Sinth er altså det første produkt fra 7-Elevens Innovation Corner-koncept, der kan købes på retailmarkedet. Fem produkter støder løbende til – alt afhængigt af de enkelte iværksætteres produktudvikling og logistik.

Udover hyldeplads har iværksætterne nemlig også fået adgang til et omfattende mentorprogram – blandt andet sparring med iværksætteren Cecilie Lind, der er stifter af The Protein Kitchen. Iværksætterne får ligeledes nyttig rådgivning om design, branding og logistik fra 7-Elevens kategoriansvarlige og Simmering Copenhagen, der er eksperter i produktudvikling inden for føde- og drikkevarer. Alt sammen for at finpudse de enkelte produkter og øge chancerne for succes.

Sidst opdateret: 2. maj 2025

Ingen kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Del Artikel
Læs også

Abonner på vores ugentlige nyhedsbrev

Du kan blive opdateret på nyheder inden for tech & startups ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev. Vi sender dig en mail med 7 udvalgte artikler tirsdag og fredag.