sponsoreret artikel

Abonnementsbetaling: Køb eller byg?

o unge personer med digitale enheder foran en måltavle – symboliserer valget mellem at bygge eller købe en abonnementsbetalingsløsning.

Som startup skal du nøje overveje, hvordan din virksomheds betalingsproces skal udformes. Der er nemlig fordele og ulemper ved at bygge abonnementsbetalingen selv eller købe en færdig løsning. 

Som startup er der løbende store beslutninger, der skal træffes. Én af dem omhandler din virksomheds abonnementsbetaling – altså hvordan du håndterer kundedata, abonnementslogikker samt betalinger.

Skal du selv bygge din abonnementsbetaling?

Skal du knytte en ekstern udvikler på?

Eller skal købe en færdig løsning?

Det er vigtigt at tænke grundigt over dette, da hvert scenarie har sine fordele og ulemper. Som startup skal du derfor gøre dig bevidst om, hvad dine behov helt konkret er, og hvordan du får det mest optimale ud af dine ressourcer.

At bygge selv

Ved selv at bygge din abonnementsbetaling har du komplet kontrol over hver eneste lille feature i din betalingsproces. Dermed er du sikker på, at den bliver lige præcis, som du ønsker.

Det er dog tidskrævende og kræver en del teknisk snilde. Hvis du ikke er i besiddelse af dén, skal du måske tilknytte en ekstern udvikler, der skal bruge 500+ arbejdstimer.

Ved at bygge selv skal du også løbende følge skattereguleringer, love og andet for at holde din betalingsproces ajour.

Med andre ord, det kan være komplekst og tage fokus væk fra din virksomheds kerneforretning ved at bygge selv. Omvendt har du den fulde kontrol i hele processen.

Den færdige løsning

Ved at købe en færdig løsning afgiver du som startup selvsagt kontrol. Du får dermed ikke din ’egen’ løsning, men derimod en skabelon-løsning, hvor du kan tilvælge én eller flere funktioner.

Den helt store fordel er, at du får en ’plug and play-løsning’, som sparer dig og din startup en masse arbejdstimer. Timer, der altså kan bruges på din virksomheds kerneforretning.

At købe en færdig løsning kan altså være en bekvem og hurtig løsning, som frigør tid og ressourcer til din startups kerneforretning. Omvendt afgiver du lidt kontrol med processen.

Garant for kvalitet

Hvis du hælder mest til at købe en abonnementsløsning, kan Frisbii være et godt bud.

Dér finder du nemlig abonnementsløsninger, der er specifikt udarbejdet til forskellige brancher – lige fra SaaS til E-Commerce – samt forskellige virksomhedsstørrelser.

Frisbii understøtter lokale sprog og valutaer samt mere end 50 betalingsmetoder online, hvorved der er garanti for at finde en løsning, der passer til dig. Som kunde hos dem er du desuden sikret dedikeret kundeservice, sikkerhed, fleksibilitet og stor ekspertise.

”Frisbii har været vores foretrukne værktøj til styring af betalinger, siden vi startede op i Danmark i 2019. De har omstillet sig vores vækst og løbende forsynet os med det bedste set-up ud fra vores behov. Frisbii har sparet Waitly mange manuelle arbejdstimer, og vores arbejde ville ikke være lige så effektivt uden et robust betalingssystem,” lyder det fra Tim Myhrvold, der er CMO i Waitly.

Sådan kommer du i gang

På blot seks arbejdsdage kan de fleste kunder hos Frisbii være oppe at køre med en velfungerende abonnementsløsning. Du skal ’blot’ følge denne setup-plan:

  1. Opret din konto hos Frisbii (dag 1)
  2. Tilslut en eksisterende aftale (dag 2-6)
  3. Konfigurer dine abonnementsplaner og faktureringsoplysninger (dag 2-4)
  4. Tilpas dine betalingssider (dag 5)
  5. Launch dine betalingssider selvstændig eller indlejr URL’erne på din hjemmeside, så du kan starte din abonnementsbetaling (dag 6).

Alt afhængigt af hvilket Frisbii-produkt, du vælger, varierer priserne mellem 139 kroner om måneden til 2.500 kroner om måneden.

Du kan også vælge at starte med at oprette en gratis testkonto, for at se om Frisbii er noget for dig og din startup. Det gør du her.

Fakta om Frisbii

– Nordens største payment gateway.

– Er specialiseret i betalinger og abonnementshåndtering.
 
– Data er tilgængeligt og kan bruges gennem den åbne API.

– Samarbejder dagligt med Danske Spil, CBB Mobil, Matas, Saphe, Øresundsbroen, Rejsekortet og BroBizz om at optimere og udvikle deres forretninger.

– Som ny kunde, kan et samarbejde med Frisbii resultere i reducerede omkostninger samt automatiserede processer.

Kilde: Frisbii
Del Artikel
Læs også

Abonner på vores ugentlige nyhedsbrev

Du kan blive opdateret på nyheder inden for tech & startups ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev. Vi sender dig en mail med 7 udvalgte artikler tirsdag og fredag.